معرفی پروژه Guess Number
پروژه Guess Number یک بازی سرگرمکننده و آموزشی است که به کاربر اجازه میدهد عددی را حدس بزند. این پروژه علاوه بر سرگرمی، یک تمرین عالی برای یادگیری مفاهیم پایه UiPath مانند استفاده از متغیرها، حلقهها، و فعالیتهای شرطی است.
مراحل طراحی پروژه در UiPath
برای طراحی بازی Guess Number در UiPath، مراحل زیر را دنبال کنید:
تعریف متغیرها برای بازی Guess Number
برای مدیریت دادهها در این پروژه، به متغیرهای زیر نیاز داریم:
تولید عدد تصادفی در UiPath
برای تولید عدد تصادفی در محدوده خاص، از متد زیر استفاده میکنیم:
RandomNumber = New Random().Next(1, 101)
ورودی عدد از کاربر
برای دریافت ورودی کاربر:
بررسی حدس کاربر
برای مقایسه عدد وارد شده با عدد تصادفی:
لوپ برای اجرای مکرر بازی
برای ادامه بازی تا زمانی که کاربر عدد درست را حدس بزند:
UserGuess <> RandomNumber
محدودیت تعداد تلاشها
برای محدود کردن تعداد تلاشها:
پیام پایان بازی و پیشنهاد بازی دوباره
پس از اتمام بازی:
پروژه Guess Number چیست؟
یک بازی آموزشی در UiPath که در آن کاربر باید یک عدد تصادفی را حدس بزند.
چگونه میتوان عدد تصادفی تولید کرد؟
با استفاده از دستور New Random().Next(1, 101)
در UiPath.
چگونه میتوان تعداد تلاشها را محدود کرد؟
با استفاده از متغیر Attempts و افزودن شرط در لوپ.
آیا میتوان تاریخچه حدسها را ذخیره کرد؟
بله، با استفاده از یک متغیر List میتوان تمام حدسهای کاربر را ذخیره و نمایش داد.
چگونه میتوان پیام بازخورد به کاربر داد؟
با استفاده از فعالیت “Message Box” و مقایسه عدد وارد شده با عدد تصادفی.
آیا امکان بازی دوباره وجود دارد؟
بله، با تعریف متغیر PlayAgain و شرط برای شروع مجدد بازی.